Yhdistyksen uusi WWW-sivusto

Pohjois-Suomen Energiainsinöörit ja Konemestarit Ry on julkaissut uuden visuaalisen ilmeen, logon sekä WWW-sivut yhdistyksen 120-vuotisjuhlan kynnyksellä.

Perinteistä logoa käytetään edelleen yhdistyksen virallisissa yhteyksissä, ja tilanteissa, joissa logo voidaan esittää riittävän suurena, jotta teksti ja logon yksityiskohdat ovat nähtävillä.

Perinnelogo

Logosta on tehty myös uusi symbolinen versio, joka toimii paremmin sähköisissä julkaisuissa, kuten web-sivuilla ja sähköposteissa. Logo rakentuu yhdistyksen kirjainlyhenteestä, jotka muodostavat kuvion. Kuvion keskiössä oleva graafinen elementti on Pohjantähden osa, mikä kuvastaa navigointia, liiton ohjaamaa tietä.

Logon uusi symbolinen versio

Yhdistyksen uuden logon on suunnitellut graafinen suunnittelija Petri Saarela. Logon ohella on suunniteltu myös visuaalinen ilme sekä värimaailma, joita kaikkia käytetään yhdistyksen viestinnässä ja uusilla WWW-sivuilla. Värimaailmaa hallitsevat sähkönsinisen ohella pohjoiseen sijaintiin, veteen, tuuleen ja laivoihin viittaava puhdas vaaleansininen sävy sekä valkoinen perusväri.

Sähkönsininen, vaaleansininen sekä puhtaan valkoinen
Varta on portugalilaisen graafikon Joanna Correian suunnittelema fontti. Se soveltuu selkeytensä vuoksi hyvin näytöille ja painotuotteisiin.

Yhdistyksen WWW-sivut on toteutettu ammattimaisella sisällöntuotantojärjestelmällä, joka varmistaa yhdistyksen näkyvyyden internetissä pitkälle tulevaisuuteen.